Bursa Tabip Odası
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
    • Hakkımızda
    • Tarihçe
    • Kurullar
      • Yönetim Kurulu
      • Onur Kurulu
      • Denetleme Kurulu
      • Büyük Kongre Delege
    • Unutamadıklarımız
  • Komisyonlar
    • Özel Hekimlik Komisyonu
      • Özel Hekimlik Komisyonu
      • Özel Hekimlik Komisyonu Haberleri
      • Özel Hekimlik Komisyonu Kararları
    • Sürekli Tıp Eğitimi Komisyonu
      • Sürekli Tıp Eğitimi Komisyonu
      • Sürekli Tıp Eğitimi Komisyonu Haberleri
      • Sürekli Tıp Eğitimi Komisyonu Kararları
    • Yayın Kurulu
      • Yayın Kurulu
      • Yayın Kurulu Haberleri
      • Yayın Kurulu Kararları
    • Burs Komisyonu
      • Burs Komisyonu
      • Burs Komisyonu Haberleri
      • Burs Komisyonu Kararları
    • Çevre Komisyonu
      • Çevre Komisyonu
      • Çevre Komisyonu Haberleri
      • Çevre Komisyonu Kararları
    • Aile Hekimliği Komisyonu
      • Aile Hekimliği Komisyonu
      • Aile Hekimliği Komisyonu Haberleri
      • Aile Hekimliği Komisyonu Kararları
    • İşçi sağlığı ve İşyeri Hekimliği Komisyonu
      • İşçi sağlığı ve İşyeri Hekimliği Komisyonu
      • İşçi sağlığı ve İşyeri Hekimliği Komisyonu Haberleri
      • İşçi sağlığı ve İşyeri Hekimliği Komisyonu Kararları
      • Yayınlar
      • İşyeri Hekimliği Ücreti
    • Kültür-Sanat Komisyonu
      • Kültür-Sanat Komisyonu
        • Kültür-Sanat Komisyonu
        • Kültür-Sanat Komisyonu Haberleri
        • Kültür-Sanat Komisyonu Kararları
      • Tiyatro Kulübü
      • Müzik Kulübü
      • Fotoğraf Kulübü
        • Fotoğraf Kulübü
        • Fotoğraf Kulübü Haberleri
        • Fotoğraf Kulübü Kararları
    • Spor Komisyonu
      • Spor Komisyonu
      • Spor Komisyonu Haberleri
      • Spor Komisyonu Kararları
    • İnsan Hakları Komisyonu
      • İnsan Hakları Komisyonu
      • İnsan Hakları Komisyonu Haberleri
      • İnsan Hakları Komisyonu Kararları
    • Tıpta Teknoloji ve Dijital Değişim Komisyonu
    • Sağlık Politikaları Komisyonu
      • Sağlık Politikaları Komisyonu
      • Sağlık Politikaları Komisyonu Haberleri
      • Sağlık Politikaları Komisyonu Kararları
    • Olağandışı Durumlarda Sağlık Hizmetleri Komisyonu
      • Olağandışı Durumlarda Sağlık Hizmetleri Komisyonu
      • Olağandışı Durumlarda Sağlık Hizmetleri Komisyonu Kararları
      • Olağandışı Durumlarda Sağlık Hizmetleri Komisyonu Haberleri
    • Kadın Hekimlik ve Kadın Sağlığı Komisyonu
      • Kadın Hekimlik ve Kadın Sağlığı Komisyonu
      • Kadın Hekimlik ve Kadın Sağlığı Komisyonu Haberleri
      • Kadın Hekimlik ve Kadın Sağlığı Komisyonu Kararları
    • Emekli Hekimler Komisyonu
      • Emekli Hekimler Komisyonu
      • Emekli Hekimler Komisyonu Kararları
      • Emekli Hekimler Komisyonu Haberleri
  • Mevzuat
    • Asgari Ücret Katsayıları
    • Mevzuat
  • Yayınlarımız
    • Yayınlarımız
    • Broşürler
    • Afişler
  • Podcast
    • Sağlık Gündemi – PODCAST
  • Üyelik
    • Üye kimlik formu
    • TTB üyelik işleri yönergesi
    • Aidatınızı nasıl ödeyebilirsiniz?
    • 2025 yılı için gerekli ödemeler
    • Üye Kayıt Formu
    • Üyelik İçin Gerekli Belgeler
    • TTB Kimliği Talebi
  • İletişim
No Result
View All Result
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
    • Hakkımızda
    • Tarihçe
    • Kurullar
      • Yönetim Kurulu
      • Onur Kurulu
      • Denetleme Kurulu
      • Büyük Kongre Delege
    • Unutamadıklarımız
  • Komisyonlar
    • Özel Hekimlik Komisyonu
      • Özel Hekimlik Komisyonu
      • Özel Hekimlik Komisyonu Haberleri
      • Özel Hekimlik Komisyonu Kararları
    • Sürekli Tıp Eğitimi Komisyonu
      • Sürekli Tıp Eğitimi Komisyonu
      • Sürekli Tıp Eğitimi Komisyonu Haberleri
      • Sürekli Tıp Eğitimi Komisyonu Kararları
    • Yayın Kurulu
      • Yayın Kurulu
      • Yayın Kurulu Haberleri
      • Yayın Kurulu Kararları
    • Burs Komisyonu
      • Burs Komisyonu
      • Burs Komisyonu Haberleri
      • Burs Komisyonu Kararları
    • Çevre Komisyonu
      • Çevre Komisyonu
      • Çevre Komisyonu Haberleri
      • Çevre Komisyonu Kararları
    • Aile Hekimliği Komisyonu
      • Aile Hekimliği Komisyonu
      • Aile Hekimliği Komisyonu Haberleri
      • Aile Hekimliği Komisyonu Kararları
    • İşçi sağlığı ve İşyeri Hekimliği Komisyonu
      • İşçi sağlığı ve İşyeri Hekimliği Komisyonu
      • İşçi sağlığı ve İşyeri Hekimliği Komisyonu Haberleri
      • İşçi sağlığı ve İşyeri Hekimliği Komisyonu Kararları
      • Yayınlar
      • İşyeri Hekimliği Ücreti
    • Kültür-Sanat Komisyonu
      • Kültür-Sanat Komisyonu
        • Kültür-Sanat Komisyonu
        • Kültür-Sanat Komisyonu Haberleri
        • Kültür-Sanat Komisyonu Kararları
      • Tiyatro Kulübü
      • Müzik Kulübü
      • Fotoğraf Kulübü
        • Fotoğraf Kulübü
        • Fotoğraf Kulübü Haberleri
        • Fotoğraf Kulübü Kararları
    • Spor Komisyonu
      • Spor Komisyonu
      • Spor Komisyonu Haberleri
      • Spor Komisyonu Kararları
    • İnsan Hakları Komisyonu
      • İnsan Hakları Komisyonu
      • İnsan Hakları Komisyonu Haberleri
      • İnsan Hakları Komisyonu Kararları
    • Tıpta Teknoloji ve Dijital Değişim Komisyonu
    • Sağlık Politikaları Komisyonu
      • Sağlık Politikaları Komisyonu
      • Sağlık Politikaları Komisyonu Haberleri
      • Sağlık Politikaları Komisyonu Kararları
    • Olağandışı Durumlarda Sağlık Hizmetleri Komisyonu
      • Olağandışı Durumlarda Sağlık Hizmetleri Komisyonu
      • Olağandışı Durumlarda Sağlık Hizmetleri Komisyonu Kararları
      • Olağandışı Durumlarda Sağlık Hizmetleri Komisyonu Haberleri
    • Kadın Hekimlik ve Kadın Sağlığı Komisyonu
      • Kadın Hekimlik ve Kadın Sağlığı Komisyonu
      • Kadın Hekimlik ve Kadın Sağlığı Komisyonu Haberleri
      • Kadın Hekimlik ve Kadın Sağlığı Komisyonu Kararları
    • Emekli Hekimler Komisyonu
      • Emekli Hekimler Komisyonu
      • Emekli Hekimler Komisyonu Kararları
      • Emekli Hekimler Komisyonu Haberleri
  • Mevzuat
    • Asgari Ücret Katsayıları
    • Mevzuat
  • Yayınlarımız
    • Yayınlarımız
    • Broşürler
    • Afişler
  • Podcast
    • Sağlık Gündemi – PODCAST
  • Üyelik
    • Üye kimlik formu
    • TTB üyelik işleri yönergesi
    • Aidatınızı nasıl ödeyebilirsiniz?
    • 2025 yılı için gerekli ödemeler
    • Üye Kayıt Formu
    • Üyelik İçin Gerekli Belgeler
    • TTB Kimliği Talebi
  • İletişim
No Result
View All Result
Bursa Tabip Odası
No Result
View All Result
Ana Sayfa Haberler

Depremin üzerinden geçen 23 yılda yeterli tedbir alınmadı

17 Ağustos 2022
- Haberler, Manşet
Depremin üzerinden geçen 23 yılda yeterli tedbir alınmadı

17 Ağustos Depremi’nin 23. yıldönümü dolayısıyla Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Bursa İl Koordinasyon Kurulu tarafından basın açıklaması düzenledi. Düzenlenen basın açıklamasına TMMOB’ye bağlı 21 meslek odasından temsilciler katıldı. Bursa Tabip Odası adına Olağan Dışı Durumlarda Sağlık Hizmetleri Komisyonu Başkanı Dr. Seçkin Kara‘nin katıldığı toplantıda TMMOB Bursa İl Koordinasyon Kurulu adına basın açıklaması, Mimarlar Odası Bursa Şube Başkanı Şirin Rodoplu Şimşek gerçekleştirdi.

“17 Ağustos 1999 tarihinde Kocaeli–Gölcük merkezli; büyüklüğü, etkilediği alanın genişliği, sebep olduğu kayıplarla ülkemizin son yüzyılda yaşadığı en büyük felaketlerinden olan Marmara Depremi’ nin ve ardından yaşanan 12 Kasım 1999 Düzce Depremi’nin üzerinden 23 yıl geçti.

Doğu Marmara’nın tamamını etkileyen bu depremler, gerekli tedbirler alınmadığında doğal afetlerin ne büyük toplumsal felaketlere dönüşebildiğinin en acı örneği olarak tarihe geçti.

Yirmi binin üzerinde can kaybının yaşandığı Marmara Depremlerinin ardından, 2011’de Van’da, 2019’da İstanbul’da, 2020’de Manisa, Elazığ, Van ve İzmir’de meydana gelen depremler ise; yıkım ve kayıplara sebep olan yanlış planlama, kentleşme ve yapılaşma politikalarının yaşanan acılara ve kayıplara rağmen devam ettiğini gösterdi.

Marmara Depremleri ile Van Depremi’nin ardından; mevcut yapılaşmanın güvenli hale getirilmesi; tehlike arz eden yapıların tespit edilerek yenilenmesi gerekçeleri ile 2012 yılında Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun yürürlüğe kondu. 2016 yılında ise; uygulamaların ülke genelinde kamu denetimi olmaksızın ç uygulanabilmesi için; kamu düzeni ve güvenliği, yapı ve altyapı hasarları, kaçak yapılar da dönüşüm gerekçelerine dâhil edilerek 6306 Sayılı Kanunun Bakanlar Kurulunca uygun görülen her alanda uygulamasının önü açıldı.

“GEÇEN 23 YILDA BİNALARIMIZ DEPREME DAYANIKLI HALE GETİRİLMEDİ”

Depremlerin yarattığı yıkımın ve yaşadığımız toplumsal travmanın büyüklüğüne rağmen, 17 Ağustos 1999’dan bu yana geçen 23 yıl boyunca deprem gerçeği ile gerçekten yüzleştiğimiz, yeni depremlere hazırlanma konusunda yeterince mesafe kaydettiğimiz söylenemez.

23 yılda afet riski olan yerleşim yerleri taşınmadı, binalarımız depreme dayanıklı hale getirilmedi, kent merkezlerinde gerektiği kadar deprem toplanma alanları oluşturulmadı, afet sonrası kapsamlı kriz yönetim senaryoları hazırlanmadı. Bu süre içinde imar planları depreme hazırlıklı şehirler yaratmaktan çok, kentsel rantın dağıtılması için bir araç olarak kullanıldı. Parsel bazında yapılan imar tadilatları ile ormanlık alanlar, su havzaları ve dere yatakları yapılaşmaya açıldı.

Ülkemizdeki mevcut yapı stoğunun yüzde 60’ının mimarlık ve mühendislik hizmeti almamış olmasına, 10 milyonun üzerinde yapının sağlıksız ve afetlere karşı dayanıksız olmasına karşın; 2012 yılından bugüne kadar yalnızca 197 bin yapı (859 bin 114 bağımsız birim) için riskli yapı tespiti yapıldı ve bunlardan 165 bin yapı (767 bin 349 bağımsız birim) yıkıldı.

“20 YILDA 13 MİLYONU AŞKIN KONUT ÜRETİLDİ”

Son 20 yılda 2,7 milyar metrekare alan için inşaat izni verilerek 2 milyon 144 bin 656 yeni yapı ruhsatı düzenlendi; 13 milyon 348 bin 492 konut üretildi. Bunlardan kaçı doğru zemin etütleri, uygun mimarlık ve mühendislik proje süreçleri en nihayetinde de gerekli denetimi gördü, tartışılır!

1999 Marmara ve 2011 Van Depremlerinden daha önce çıkarılan imar afları kapsamındaki kaçak yapıların çoğunun yıkılmasına ve binlerce yurttaşın hayatını kaybetmesine rağmen; 2018 yılında ‘İmar Barışı’ adı altında yeni bir imar affı yürürlüğe konuldu.

Afet riski altındaki alanlarda olup olmadıklarına, kıyı alanları, tarım arazileri, orman alanları, içme suyu havzaları ve tarihi, doğal, arkeolojik sit alanları üzerine inşa edilip edilmediklerine bakılmaksızın; 3 milyon 119 bin 947 kaçak ve imara aykırı yapı için 26 milyar 151 milyon 389 bin 263 TL yapı kayıt belge bedeli alınarak riskli yapılar meşru hale geldi. Yapı güvenliği olmayan, planlama, mimarlık ve mühendislik süreçlerinden geçmemiş, teknik olarak sağlık ve güvenlik koşulları belirsiz toplam 7 milyon 393 bin 413 bağımsız bölüme kullanma izni niteliği taşıyan belge düzenlendi.

“KENTSEL DÖNÜŞÜM, AMACINDAN SAPTIRILDI”

Kentlerin yeniden yapılandırılması ve depreme dayanıksız binaların yenilenmesi için gerekli olan ‘Kentsel Dönüşüm’ uygulamaları amacından saptırılarak inşaat firmalarına kaynak aktarılmasının, kentsel rantların belli kesimlerde toplanmasının bir aracı haline getirildi. Kent merkezlerinde bulunan afet toplanma alanı statüsünde park, bahçe ve meydanlar yapılaşmaya açılarak afet sonrasında yaşamı sürdürmeye olanak verecek güvenli alanlar ortadan kaldırıldı.

Boğaziçi Üniversitesi, Kandilli Rasathanesi ve Deprem Araştırma Enstitüsü tarafından 2019 yılında hazırlanan İstanbul İli Olası Deprem Kayıp Tahminlerinin Güncellenmesi Projesi sonuçlarına göre; İstanbul bina stokunun yalnızca %30’u 2000 yılı sonrası inşa edilmiştir. Olası bir depremde yaklaşık 194 bin binanın yıkılacağı veya oturulamayacak derecede hasar göreceği, 14 bin 150 can kaybının yaşanacağı tahmin edilmektedir. 

Raporda, 47 bin kişinin ağır yaralanacağı veya hastane şartlarında tedavi görmesi gerekeceği ve 640 bin hane yani yaklaşık 2 milyon kişinin acil barınmaya ihtiyaç duyacağı öngörülmektedir. Ancak, sağlık hizmetleri ve acil barınma için kullanılacak eğitim, sağlık ve spor tesislerinin; %50 sinin depremin etkisinin şiddetli olacağı bölgelerde bulunduğu, deprem sırasında işlevlerini devam ettirmesi zorunlu olan bu binaların hasar göreceği ve yapısal güvenliklerini koruyamayacakları belirtilmektedir.

Son yıllarda sıklıkla yaşadığımız her deprem, 17 Ağustos 1999’da yaşadığımız büyük felaketi çağrıştırmakta, depremin ülkemiz için ne kadar yakın bir tehlike olduğunu hatırlatmaktadır. Mevcut durumda artan nüfus ve yapılaşma nedeniyle yaşanacak benzer bir felaketin sonuçlarının çok daha ağır olacağı ortadadır.

Devlet tüm yurttaşlara eşit, sağlıklı, güvenlikli yaşama koşullarında nitelikli yaşam çevreleri sağlamakla yükümlüdür. Salgın, afet ve kriz koşullarında başarılı iyileşme süreçleri için alınacak önlemlerin bilimsel ilkeler ve gerçeklerle, toplum yararı gözetilerek oluşturulması; afet yönetimi hakkında geliştirilecek politikaların bilim insanlarını, meslek odalarını, akademik kuruluşları ve ilgili uzmanlıkları dikkate alarak oluşturulması zorunludur. Bugüne kadar pek çok yurttaşın hayatına mal olmuş ve olmaya devam eden, büyük yıkımlara ve kayıplara sebep olan rant odaklı planlama, kentleşme ve yapılaşma politikaları terk edilmelidir.

Benzer felaketleri bir daha yaşamamak için derhal adım atılmalıdır. Yapı denetimi sistemi TMMOB ve bağlı odalar, üniversiteler ve ilgili kesimlerin katılımıyla kamusal bir anlayışla yeniden düzenlenmelidir. Yapılaşmadan kaynaklanan risklerin bertaraf edilmesi için doğru ve yeterli bir ‘risk yönetim’ sistemi oluşturulmalıdır.

Bölgesel ve kentsel ölçekte ‘sakınım planları’ hazırlanmalıdır. Ülke genelindeki yapılar incelenmeli, riskli yapılar tespit edilmeli ve güvenli hale getirilmelidir. Uygun olmayan zemin ve arazilerdeki yapılar derhal boşaltılmalıdır. Tüm yaşam alanlarımız bilimin ve teknolojinin rehberliğinde, insanların ihtiyaçları doğrultusunda ve doğayla barışık biçimde yapılandırılmalıdır.

Güvenli yapılaşmanın sağlanması ve tüm bu süreçlerin sağlıklı işletilebilmesi için meslek odalarının sürece etkin katılımını sağlayacak yeni bir planlama, tasarım, üretim ve denetim süreci modeli benimsenmelidir.

Bu vesileyle afetlerde kaybettiğimiz yurttaşlarımızı rahmet ve saygıyla anıyor; sahip olduğumuz mesleki uzmanlık ve toplumsal sorumluluklarımız kapsamında, doğal afetlerin tahribata ve can kaybına yol açmasının temelinde yer alan bilimsel kentleşme, mimarlık ve mühendislik ilkelerine aykırı uygulamalar karşısında mücadelemizi kararlı bir şekilde sürdüreceğimizi değerli kamuoyumuzla paylaşıyoruz.

Bursa Tabip Odası adına toplantıya katılan Olağan Dışı Durumlarda Sağlık Hizmetleri Komisyonu Başkanı Dr. Seçkin Kara şunları söyledi:
“Şu ana kadar söylenen her şey bir doğal afetin olmaması adına yapılması gereken şeylere ilişkindir. Şunu unutmamak gerekir, dünyada doğa olaylarını meydana getiren tümüyle insan faktörüdür. Toplumdaki hatalar ve yanlış stratejiler nedeniyle oldu tüm doğal afetler. Afetler bir şekilde olur. Bundan sonra da olacaktır. Fakat afet sonrasında çok temel bir problem daha ortaya çıkar. Toplumsal sağlık problemleri. Bu konuda idarenin, meslek örgütleriyle işbirliği yapması gerekir. Örneğin 1999 Depremi’nin ardından yapılan birçok çalışma oldu. Bu çalışmaların sürdürülmesi gerekir. Sağlık sisteminde çok büyük hatalar yapılmaktadır. Şehir Hastaneleri çok hatalı bir şekilde yapılmaktadır. Olası bir depremde kentin uzak bölgelerine yapılan Şehir Hastanelerine ulaşmak çok daha zor olacaktır. Deprem sonrası ulaşım problemi mutlaka olacaktır. Lütfen bu konularda idareciler gerekli önlemleri alsınlar ve meslek örgütlerini dinlesinler.”

Tags: 17 ağustosaçıklamabaobbasındeprem
ShareTweetShareSend
Önceki Yazı

Sağlık Bakanlığı Yeni Ek Ödeme Yönetmeliği: Kâr Odaklı ve Geçici Düzenlemelere Değil, Toplumu Önceleyen Yeni Bir Sağlık Sistemine İhtiyaç Vardır

Sonraki Yazı

O’nun Objektifinden Kişisel Fotoğraf Sergisi’ne Davetlisiniz

Benzer Yazılar

BASIN AÇIKLAMASI

BASIN AÇIKLAMASI

16 Haziran 2025
16
ACI KAYBIMIZ

ACI KAYBIMIZ

11 Haziran 2025
3
🦟 Batı Nil Virüsü

Batı Nil Virüsü STE Etkinliğinde Değerlendirildi

11 Haziran 2025
11
🦟 Batı Nil Virüsü

🦟 Batı Nil Virüsü

4 Haziran 2025
65
Dr. Erdal Atabek’i Saygı, Sevgi ve Özlemle Anıyoruz

Dr. Erdal Atabek’i Saygı, Sevgi ve Özlemle Anıyoruz

2 Haziran 2025
2
“Pek Bir Yalnışlıklar Gomedyası” Sahnedeydi! 🎭

“Pek Bir Yalnışlıklar Gomedyası” Sahnedeydi! 🎭

2 Haziran 2025
20

hekimce bakış 107. sayı

Preloader Image
neden tabip odası
neden tabip odası
neden tabip odası
neden tabip odası
neden tabip odası
neden tabip odası
neden tabip odası
neden tabip odası
neden tabip odası
neden tabip odası
neden tabip odası

buton-hukuksal
Online Aidat Ödeme
Kimlik kartı talebi
Hekimce BakışAnlaşmalı Kurumlar

hukuk-kilavuzu
saglik-gundemi

ETKİNLİKLER

Bu ay
BTO-logo-buyuk-disi

Adres: Akademik Odalar Yerleşkesi Odunluk Mh. Akademi Cad. No:8 A2 Blok K:2 Nilüfer/BURSA

Tel: +90 (224) 453 52 10

E-posta: bto@bto.org.tr

E-Bültenimize kayıt olun

EBÜLTEN KAYIT

Yararlı Linkler

» Asgari Ücret Katsayıları
» İşyeri Hekimliği Ücretleri
» Özel Hekimlik
» Burs Komisyonu
» Türk Tabipler Birliği
» Acil Şiddet Hattı

  • Hakkımızda
  • Yönetim Kurulu
  • Üyelik
  • İletişim

© 2018 BTO - Bursa Tabip Odası - Designed by MEDYA VADİSİ.

No Result
View All Result
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
    • Hakkımızda
    • Tarihçe
    • Kurullar
      • Yönetim Kurulu
      • Onur Kurulu
      • Denetleme Kurulu
      • Büyük Kongre Delege
    • Unutamadıklarımız
  • Komisyonlar
    • Özel Hekimlik Komisyonu
      • Özel Hekimlik Komisyonu
      • Özel Hekimlik Komisyonu Haberleri
      • Özel Hekimlik Komisyonu Kararları
    • Sürekli Tıp Eğitimi Komisyonu
      • Sürekli Tıp Eğitimi Komisyonu
      • Sürekli Tıp Eğitimi Komisyonu Haberleri
      • Sürekli Tıp Eğitimi Komisyonu Kararları
    • Yayın Kurulu
      • Yayın Kurulu
      • Yayın Kurulu Haberleri
      • Yayın Kurulu Kararları
    • Burs Komisyonu
      • Burs Komisyonu
      • Burs Komisyonu Haberleri
      • Burs Komisyonu Kararları
    • Çevre Komisyonu
      • Çevre Komisyonu
      • Çevre Komisyonu Haberleri
      • Çevre Komisyonu Kararları
    • Aile Hekimliği Komisyonu
      • Aile Hekimliği Komisyonu
      • Aile Hekimliği Komisyonu Haberleri
      • Aile Hekimliği Komisyonu Kararları
    • İşçi sağlığı ve İşyeri Hekimliği Komisyonu
      • İşçi sağlığı ve İşyeri Hekimliği Komisyonu
      • İşçi sağlığı ve İşyeri Hekimliği Komisyonu Haberleri
      • İşçi sağlığı ve İşyeri Hekimliği Komisyonu Kararları
      • Yayınlar
      • İşyeri Hekimliği Ücreti
    • Kültür-Sanat Komisyonu
      • Kültür-Sanat Komisyonu
      • Tiyatro Kulübü
      • Müzik Kulübü
      • Fotoğraf Kulübü
    • Spor Komisyonu
      • Spor Komisyonu
      • Spor Komisyonu Haberleri
      • Spor Komisyonu Kararları
    • İnsan Hakları Komisyonu
      • İnsan Hakları Komisyonu
      • İnsan Hakları Komisyonu Haberleri
      • İnsan Hakları Komisyonu Kararları
    • Tıpta Teknoloji ve Dijital Değişim Komisyonu
    • Sağlık Politikaları Komisyonu
      • Sağlık Politikaları Komisyonu
      • Sağlık Politikaları Komisyonu Haberleri
      • Sağlık Politikaları Komisyonu Kararları
    • Olağandışı Durumlarda Sağlık Hizmetleri Komisyonu
      • Olağandışı Durumlarda Sağlık Hizmetleri Komisyonu
      • Olağandışı Durumlarda Sağlık Hizmetleri Komisyonu Kararları
      • Olağandışı Durumlarda Sağlık Hizmetleri Komisyonu Haberleri
    • Kadın Hekimlik ve Kadın Sağlığı Komisyonu
      • Kadın Hekimlik ve Kadın Sağlığı Komisyonu
      • Kadın Hekimlik ve Kadın Sağlığı Komisyonu Haberleri
      • Kadın Hekimlik ve Kadın Sağlığı Komisyonu Kararları
    • Emekli Hekimler Komisyonu
      • Emekli Hekimler Komisyonu
      • Emekli Hekimler Komisyonu Kararları
      • Emekli Hekimler Komisyonu Haberleri
  • Mevzuat
    • Asgari Ücret Katsayıları
    • Mevzuat
  • Yayınlarımız
    • Yayınlarımız
    • Broşürler
    • Afişler
  • Podcast
    • Sağlık Gündemi – PODCAST
  • Üyelik
    • Üye kimlik formu
    • TTB üyelik işleri yönergesi
    • Aidatınızı nasıl ödeyebilirsiniz?
    • 2025 yılı için gerekli ödemeler
    • Üye Kayıt Formu
    • Üyelik İçin Gerekli Belgeler
    • TTB Kimliği Talebi
  • İletişim

© 2018 BTO - Bursa Tabip Odası - Designed by MEDYA VADİSİ.

X