Bursa Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü, Bursa Tabip Odasına gönderdiği 04.02.2013 tarih ve 2124 sayılı yazısı ile Mahalli Çevre Kurulunun 26.12.2012 tarihli toplantısında tıbbi atık toplama ve taşıma ücretinin 40 TL olarak belirlendiğini bildirilmiştir.
Yönetim Kurulumuz 07 Şubat 2013 tarihli toplantısında Mahalli Çevre Kurulunun 26.12.2012 tarihli kararına itiraz edilmek üzere gerekli hukuksal girişimlerde bulunulmasına karar vermiştir.
Bursa Tabip Odası Hukuk Danışmanı Av. Nilgün Berk tarafından
Bursa Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünün 04.02.2013 tarih ve 46534418/2124 sayılı, Tıbbi Atık Ücretinin Belirlenmesi konulu yazısında belirtilen Bursa İli Mahalli Çevre Kurulu Kararında yer alan, Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliğinin 23.maddesi hükmü gereği,
• Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde 1,70 TL/kg (KDV hariç) Büyükşehir Belediyesi sınırları dışında 1,75 TL/kg (KDV hariç) ücret tarifesinin uygulanması;
• Aynı Yönetmeliğin 22.maddesinde yer alan Ek:1/c de belirtilen ünitelerde oluşan tıbbi atıkların en yakında bulunan geçici atık deposu veya konteynerin ait olduğu sağlık kuruluşuna alındı belgesi/makbuzu karşılığı teslim etmekle yükümlü olup, yükümlülüğünü bu şekilde yerine getirenlere uygulanacak ücretin atığın teslim edildiği geçici atık deposu veya konteyner sahibince belirlenmesine;
• Tıbbi atıklarını oluştuğu noktadan aldırmak ve bertaraf ettirmek isteyenler için ilgili belediyenin tıbbi atık toplama ve taşıma aracı tarafından alındı belgesi/makbuzu kullanması şartıyla, 40 TL/ay (KDV hariç) ücret tarifesi uygulanması
kararlarında hukuka uyarlık bulunmadığından iptali ve uygulanması halinde telafisi imkansız zarara yol açılacağından Yürütmenin Durdurulması için dava açılmıştır.